Pages

Total Pageviews

Sep 2, 2013

Roadtrip - IPOH - Greentown Dimsum Cafe & Nasi Ganja!

Semalam aku dengan kawan aku buat kerja tak berapa nak gila sangat. tapi gila lah jugak. haha. Buat roadtrip pegi ipoh balik hari!

semata mata nak makan dimsum!

Mana tak gila, aku tengah lena tidur pukul 12.00 belum bangun (jangan tiru aksi ini) tiba tiba membe aku si hurezah ni kejut, awak jom pergi ipoh makan dimsum. terbeliak jugak mata sepet aku.

selain dari makan dimsum kitorang pergi pon sebab nak lepak lepak dengan tong, kawan kitorg dekat ipoh selain itu juga nak jumpe kucing tong, comel nak mampos, cica .

Jadi pukul 1 gerak sampai sana dalam 3.30 cenggitu. tempat pertama pergi mesti lah Restoran Dimsum ni. Nama restoran dia Greentown Dimsum Cafe bertempat di Persiaran Greentown , ipoh. disebab kan kawan aku si tong ni memang food hunter , so kebanyakan tempat yang dia bawak tak pernah mengecewakan.  cewah.

yang penting halal! sumber gambar


Lepas tu aku , tong dengan hurezah dengan rakusnya order dekat 7 jenis dimsum sebab nak rasa mana yang recommended sangat tu kekekke. padahal lapooo.


berderettt hahaha
Disebabkan aku tak bape nak hapal nama saintifik setiap dimsum ni, aku cuma boleh cakap yang aku suka yang warne cokelat gelap, hijau dengan putih. yang lain pon sedap jugak, tp yang 4 ni la paling suka. Yg putih tu ada letak udang, ada letak telur kuning itik, yang hijau pulak bayam dan yang coklat pekat aku tak ingat ape mende tah. sebab lapor sangat.



so untuk memeriahkan lagi arena makan aku, aku order la yong tau fu noodle! sedap woi terbaekkk! Sup dia sedap sedap je, kene la kat tekak aku.



Lepas tu kitorang pon pecut la ke rumah tong kat sungai siput, sebab nak pegi tengok cica! sambil tu singgah la kedai Nasi Vanggey sebab nak tapau bawak balik . Nasi Vanggey ni seperti sedia maklom lah kan nasi ganja la orang perok panggil. Tak ganja la kalau pegi ipoh tak rasa nasi ganja ye dok? so nasik ni bagi aku sedap la. kalau orang suka makan nasi kandar haruslah dia suka kat nasi ganja, harga pon berpatutan. kombinasi kuah dia yang pedas, telur itik, ayam rempah , acar timun dan kelapa parut tu buat perut kenyang gila .



disebabkan aku tapau so gambar tak bape nak tempting. so aku amek gambo kat google je la. sumber gambar









Dan last sekali terimalah aksi menggoda dari cica!





aku dan sebuah gitar

sampai berdiri bila tong bagi suplemen dia, hadei! kucing pon ada suplemen kot! haha


Menggoda tak? haha, so disebabkan malam tu perut masing masing kekenyangan dengan nasi vanggey, maka kami pon tertidur sampai lah esok pukul 4 pagi baru pecut balik KL sebab kene kerja! pheww. mata aku tengah rabak masa type entry ni, mana tak nya! sampai rumah pukul 6 setengah pagi tadi!

tapi apa apa pon road trip yang tak dirancang dan tak dijangka adalah roadtrip terbaik!!!


p vanggey s : nasik ganja lu tunggu gua repeat lu nextime! oh, hai orang ipoh? ate, bandar lu power!






14 comments:

  1. mcm seram je name nasik ganja.. ekeke

    ReplyDelete
  2. nasi ganja mmg power baq hang! lenkali kalau dtg ipoh,try pula mee kari mat jasak pula ye

    ReplyDelete
  3. waa kita baru pindah ipoh masa kawen haritu, tak nyempat pun nak jenjalan makan sesedap. maklumlah bukan food hunter tegar wuu. thanks bagi cadangan haha! tak cukup ipoh lagi kita ni xD

    ReplyDelete
  4. Nasi Ganja, Roti Ganja semua power... lenkali awak ajak saya tau

    ReplyDelete
  5. ade tempat stand gitar ea...wokey

    blh carik! haha

    ReplyDelete
  6. si robot comel : yeayy awak bawak la kita jenjalan

    ReplyDelete
  7. afiqah : haha awak org ipoh ke! ala takpe melancong kat jepun puas2 ye!

    ReplyDelete
  8. tasha : haa carik jangan tak carik! kekeke

    ReplyDelete
  9. officemate kak lea semua orang ipoh,kak lea je sorang orang johor.nasib baik kawin dengan orang taiping,takdelah macam bumi dengan langit bila bercerita he3...

    depa tu sikit2 dok cerita nasi ganja..nasi ganja setiap kali kak lea ajak pekena nasi kandar kat nilai he3...

    ReplyDelete
  10. Hahahaha kesian kak lea. Takpe la suami org perok kann so takdelah awkward sgt ;p

    ReplyDelete
  11. asi ganja... mau ketagih ni...

    p/s: makan sedap.... kucing comel...

    ReplyDelete
  12. nasi ganja sedappp! hehe
    kedai je dgn kolej dulu.. lunch mesti singgah mkn

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa