Pages

Total Pageviews

Nov 21, 2013

Memori Sekolah (2) - Ropol Ropol

Nak baca Memori Sekolah Satu? Klik bawah

Memori Sekolah 1


Zaman duduk asrama sekolah menengah teknik dulu memang zaman paling power dalam hidup aku. Sekolah aku memang kadang kadang tah pape peraturan nya. tapi bila ingat ingat balik best jugak . 

Ada satu hari tu, lepas menyental baju baju yang berlambak, kene turun tingkat bawah sidai kat ampaian. Disebabkan aku dengan geng geng aku memang pemalas nak turun, kitorang jadikan bilik stor sebelah dorm aku sebagai markas tempat kitorang sidai baju, "cermin mata" dengan bende kecik segala.


Entah macam mana hari tu masa kitorang pergi sekolah menimba ilmu dengan penuh wawasan, markas kitorang diserang "musuh". Musuh tersebut tak lain tak bukan warden asrama aku. Kalau dia serang dan rampas je takpela. maksalahnye warden aku pegi jemur sekali kat pagar asrama wakaka.

dah la depan pagar tu laluan pelajar lelaki balik hostel diorang. Boleh tahan terkejut gak la bila enko punya sepender dengan cermin mata tersidai kat situ. warna warni pulak.

warden aku  panggil dak dak bilik aku suruh mengaku siapa punya lepas tu suruh pergi ambik sendiri. Memang tak la aku nak mengaku sebab masa kene rampas tu aku jemur yang biasa biasa je, gambar kartun kartun pulak. Orang tengok pon tak sior teman yedak. 

lain la kalau ropol ropol ke kerawang kerawang ke, baru la terbeliak mata ahaks.


makin dewasa ini makin suka yang ropol ropol. dah kenapa enko?

18 comments:

  1. Replies
    1. hahahaa, akak try dulu kak , mana tau suka wakaka

      Delete
  2. CERMIN MATA KAU WARNA APA HAHAHAHA SEBELAH WARNA LAIN2 EHHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. warna apa kau rasa kau suka? kakkakaa

      Delete
  3. hahaha ... seb baik xde budak laki amik wat stok stim ....

    ReplyDelete
  4. heee...sebbaik takde yg amek gambar...

    ReplyDelete
  5. tapi apesal bahek giler warden tolong sidaikan? hahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab kitornag sangkot pakai hanger, so dia angkat je dengan hanger2 sekali hahaa

      Delete
  6. hahhahahaha... dah kenape engko... kakakkaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaa entah la, taste makin lama makin semacam

      Delete
  7. Haha. Lain kali jemur dalam bilik jelah. Xdelah cermin mata kena rampas. Hahaha.

    ReplyDelete
  8. ko mesti yg warna warni kan zan?

    ReplyDelete
  9. tak minat ropol2 sebab rasa miang. tapi...tapi...akan datang nak try. bahahahaa

    ReplyDelete
  10. pemilihan underwear dh bertukar sejak kawen. hahhaa
    kelaka warden tu kalau dia tau blog ni :)

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa