Pages

Total Pageviews

Sep 4, 2013

Review Buku - Buku Peti Harta Karut by Rifa Johan

Hai. hari ni aku nak review satu buku komik yang baru aku beli . Dan aku dah habis baca pon sebab sedap betul. Aku memang minat pon baca buku bergenre lawak komedi berkartun ni, dah la rifa johan @ pa johan ni pandai melukis. Nasib baik dia perempuan. Kalau lelaki aku dah cair habaq hang. kekeke. 

Ni muka depan dia, lepas tu bukak bukak je helaian pertama siap ada kata alu aluan siap nama aku bertaip bagai. Rajin betul  pa johan ni.







So disebabkan terdapat larangan mencopy dalam bentuk apa sekalipon, bentuk segitiga ke pentagon ke tetap diharamkan!,  maka aku just amek gambo dari blog pa johan je lah bagi tujuan review.

cute kan? haha, gambar diambil dari blog Rifa Johan



So jadi , amboi dah so, jadi pulak . Untuk menjawab soalan yang bakal bermain dalam pemikiran engkorang, maka aku tanya sendiri aku jawab sendiri la, kahkah

Buku apa ni?

Buku cerita berlukisan comel nak mampos

Kenapa kene beli buku ni?

Sebab buku ni kiut 

Apa yang kiut?

Sebab setiap cerita dia ada lukisan yang kiut.

Buku ni pasal apa sebenornya?

Buku ni lebih kepada suka hati rifa johan la nak tulis apa, kakaka, tapi yang pasti kebanyakan cerita dia membuatkan kita teringat balik zaman sekolah. Rifa johan pulak pandai buat ayat yang kelakor sampai satu tahap rasa nak tampo tau. geram betul.

Siapa yang patut mendapatkan buku ini?

semua orang . kakaka. terutamanya kanak kanak era 80-90 an


Berapa bintang?

4/5

kat mana nak beli?

Sila klik ke blog RIFA JOHAN dan dapatkan senaskah hari ini! (apehal dah macam iklan majalah?)

jadi aku memang puas hati, paling aku suka pasal cerita sagun. haha!


so silalah beli sebelum kehabisan, lepas tu mulalah sebok pm aku nak pinjam! nak pinjam datang umah! kekeke






P ngorat s : Siapa tak beli mak dia perempuan. herherher






15 comments:

  1. hahahaha review novel yang paling sempoi pernah kak lea baca..dan ia sungguh cute,sama seperti tuannya sendiri ngeeee...

    wah kak lea kanak2 era 80-an wajib belilah ni.memang suka sangat baca novel komik tau.kadang2 kak lea sendiri tolong anak2 pilih apa depa suka kat MPH.sebenarnya mamanya pun nak tumpang sekaki agagaga....

    ReplyDelete
  2. kak lea : haa beli la kak! sesuai jugak utk remaja hihi

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. perghh best gila siap ada nama awak lagi! insyallah nak beli. via online ada tak?

    ReplyDelete
  4. Sheila : Walaikumsalam, haah best kan! hehe, sy pon beli online je dekat penulis sendiri, nnt awak juz pergi ke blog dia je k? :)

    ReplyDelete
  5. amboii mcm best je! hrga dy berape?

    ReplyDelete
  6. Selain kat blog tu kat kedai buku lain ade tak? kino or popular ke? hee

    ReplyDelete
  7. sakura sue : memang best! haha. 25 termasuk postage! sokonglah karya anak anak muda masa kini hehee

    ReplyDelete
  8. Khamsi : Takde, sebab ni sdn bhd penulis yang cetak print sendiri hehe

    ReplyDelete
  9. nanti pg beli... okey.. penat ezan promote....

    ReplyDelete
  10. dah oder, belom sampai..
    aaaa...
    kakakkakaka..

    kalau saya jual buku gok, awok beli dok?

    ReplyDelete
  11. Hihihi. Tenkiu Ezan tokey kedai kain. Malu ittew. :>>

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa