Pages

Total Pageviews

Mar 29, 2012

Aku dan daun semalu

Masa aku kecik kecik dulu, masa sekolah rendah, masa aku belum mempunyai apa2 bonjolan di mana2 bahagian tubuh, masa aku belum mengenal apa itu cinta, aku selalu pk dan heran kenapa daun semalu tu kalau aku sentuh dia kecut.

kalau aku dengan geng geng masak masak aku main tepi padang takraw yang banyak daun semalu tu, masa kitorg tengah petik daun daun pokok bunga raya utk buat bungkus lauk yg terdiri dari daun jugak, aku mesti akan duduk sentuh semalu tu.'

bila aku dh sentuh , aku akan tggu dan tengok dia kembang balik. aku nak tengok dia kembang mcm mana, dan berapa lama dia amek masa utk kembang. tapi sebenarnya tak pernah berjaya. lagi aku tengok lagi dia kecut. pernah aku buat2 pndang tempat lain sbb konon kawan aku cakap daun tu tak kembang bila org tengok dia. smbil aku buat2 pndg tmpt lain, aku jeling gak tengok dia kembang ke tak. kakakaka.

dan tak jugak kembang


:(

sejak hari tu aku sedar aku dengan daun semalu memang takde kimia.


P/s : Ada tak apa2 bende dlm dunia ni kalau kite tengok je dia leh kembang? ada? k tanye je.

49 comments:

  1. buat2 pndg tmpt lain.. hehe :)

    ReplyDelete
  2. apasal rasa soalan tu macam lain macam?hahaha...sengal la ezan...

    ReplyDelete
  3. kalau orang sentuh ezan, ezan kecut or kembang? k tanya je..

    ReplyDelete
  4. ade. manusia ahh. :D
    alahai daun semaluu..

    ReplyDelete
  5. Ada tak apa2 bende dlm dunia ni kalau kite tengok je dia leh kembang?

    #yg ni kitew tauu..auww..hahaha ;p

    manusia p****..harharhar ;p

    ReplyDelete
  6. ngeee~ masa kecik2 nengok gak daun semalu tu.. awat xkembang2 lgsung nie..

    ReplyDelete
  7. Ada, HIDUNG. sentuh lubang hidung ngn memasukkan jari ke lubang hidung nescaya hidung akan kembang. nak nak masuk ibu jari, lagi signifiken kembangnya. k

    ReplyDelete
  8. semalu tak boleh kalau ada pergerakan ia akan tutup daunnya. kalau dah tenang kembali, ia akan kembang balik.

    berhentilah menipu tu wei

    ReplyDelete
  9. kalau daun pun punya perasaan untuk malu, kita manusia.

    ReplyDelete
  10. kembang kempis perut gua baca entry ni..macam cerita seram komedi pun ada..ahaha :P

    ReplyDelete
  11. dh nama semalu konfom lar malu..

    benda apa eh bila tgk kembang..ntah gak..haha

    ReplyDelete
  12. hahahaha.. part yg mention tiada benjolan tu tak boleh blah.... huhuhuhu... kita serupa.... bunga semalu antara yg paling ajaib time kecilkah okey. hahahah dah besar tak pernah jumpa dah sebab kat kl payah kot nak jumpa... dulu rajinlah masuk semak samun nun...

    ReplyDelete
  13. daun semalu tu dapat nama sebab dia malu malu tapi mahu..

    try la usap dia, jgn la tengok je, pasti dia akan mahu pula. tidak lah dia malu untuk berkembang di jagat raya...


    ingat! usap dgn penuh kasih sayang! daun semalu juga mahu berkembang dengan kasih sayang!

    ReplyDelete
  14. ada, hidung member yg duduk depan kamu. cuba tenung hidung dia, mesti tak senang duduk lubang hidung dia kembang2

    ReplyDelete
  15. cuba campak roti dalam air..dia kembang kan..

    dulu time tak ada benjolan kiri kanan, selalu bercakap dengan semalu cenggini:'kesian puteri semalu kena sumpah..tak apa..tak apa..nanti mesti ada putera kacak datang sekalamtkan kamu'.

    padah terpengaruh baca cerita dongeng.nasib baca yang kena sumpah itu puteri, kalau putera mmg semua pokok semalu yang ada aku cium.

    ReplyDelete
  16. hehe. ada ke yang tengok je boleh kembang?

    ReplyDelete
  17. hahahaha.. statement tak ada apa2 bonjolan tu macam siot je..hahahaha..

    sepatutnya takleh letak nama daun tu semalu. sepatutnya daun kuncup.. sebab kalau nak kata malu, pasti dia akan kembang balik kalau kita tak pandang dia

    ReplyDelete
  18. Main masak-masak daun semalu jom? Haha.

    Eh. Tapi dah ada bonjolan. Pfftt!

    ReplyDelete
  19. Main masak-masak daun semalu jom? Haha.

    Eh. Tapi dah ada bonjolan. Pfftt!

    ReplyDelete
  20. cer bagi dia kepsi, tengok dia kembang tak? hehe

    ReplyDelete
  21. cuba kau duduk depan aku, lepas tue kau puji aku hensem..

    mana tau ada kimia terhasil..

    ReplyDelete
  22. Cuba lu puji2 dia...tgk kembang ke x?

    ReplyDelete
  23. Ada benda yang kau pandang,dia akan kembang.

    Benda itu adalah

    ReplyDelete
  24. benda apa yg bila kita tengok dia akan kembang? hurmmmm~
    apa susah sangat soalan engko ni..
    pening aku..
    hahahaha

    ReplyDelete
  25. bonjolan? daun semalu? wow...ini epik! haha :p

    ReplyDelete
  26. ok..cuba jwb eh..sila puji sorang kwn..harus waktu tu jugak dia kembang..hek2~

    ReplyDelete
  27. nak try saya pandang awak?
    tengok kembang ke kecut..

    kih kih kih

    ReplyDelete
  28. dulu kecik2 kalau main kat padang berkaki ayam, terpijak semalu pedihh wooo!

    ReplyDelete
  29. sampai skrg suka sentuh daun semalu...

    klu ada lelaki/perempuan hensem/cun tgok,,kembang la hidung perempuan/lelaki tu..

    klu selalu disentuh, semakin mngembang mmg ada....bonjolan kot..hahaha..

    ReplyDelete
  30. orang tua2 kat kampung aku panggil daun semalu tu duri keman.tak romantik langsung nak main masak-masak

    ReplyDelete
  31. hahahaha..
    gila comel..
    buat2 pandang tempat lain eh..hehehe..
    xpela, mungkin ada kimia dengan daun kunyit kot.. :p

    ReplyDelete
  32. alahai comel aje!
    kecik2 dulu benda kecil pon jadi big matter bg kta.

    ReplyDelete
  33. kah kah kah
    aku nak gelak blh Zan?
    izinkan Zan?

    kalau dah besar kau buat cengitu dekat tepi padang takraw
    confirm Zan mamamt tu semua kata kau gila

    haahahahahhahaa

    ReplyDelete
  34. Ada.
    itu je aku nak cakap.
    memang ada lah.

    ReplyDelete
  35. Cuba kau sentuh 'dedaunan keguguran dahan nan kerapuhann,' kembang tak kembang.

    ReplyDelete
  36. haha. untuk menjawab soalan akhir tu, jawapannya manusia

    ReplyDelete
  37. alololo...comey je main masak2...

    ReplyDelete
  38. teringat kisah dogeng pokok semalu kononnya seorang puteri kena sumpah.. x igt sgt dh cerita dia. kekekeke

    ReplyDelete
  39. manusia macam semalu :D malu2

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa