Pages

Total Pageviews

Mar 22, 2012

Persahabatan yang berakhir.

kenangan yg lalu mengusik aku.
kita berlari, 
disekeliling pantai,
menyanyi lagu kegemaran
bertemankan gitar kapok,
bertemankan kuaci bunga,air coca cola,
itu kebiasaanya,


pasir pantai itu
jadi saksi antara mereka dan aku
bergembira , menjerit, tak peduli siapa yang lalu
kerana indahnya persahabatan kita hanya kita yang tahu.


dan akhirnya, aku memusnahkan segalanya
mereka pergi tinggal kan aku serta merta
tiada siapa yang faham rasa
tiada siapa yg ingin bertanya
tiada siapa yang mahu berkongsi duka
yg sentiasa dengan aku, adalah air mata.



terjelopok jatuh,

bila mana perhubungan yg utuh
terus dibuang tanpa sebab yg kukuh
tanpa sedikit perbincangan , hanya kata2 yang membuat aku bertambah rapuh.


Ya tuhan,

aku gembira,
melihat mereka gembira di sana
aku disini hanya menanti
mereka yang sudi
menjadi kawan sampai mati.








ikhlas dari hati, 

Ezan Idma 23mac2012 12.54pm

48 comments:

  1. teman yang tahu erti derita adalah teman yang mengerti rasa duka.

    sabarlah
    perjalanan masih jauh,
    ada yang sudi hulur tangan jika kau jatuh,
    tak kan rasa itu selamanya rapuh.

    ReplyDelete
  2. sungguh, . . . menusuk ke hati, . . serius

    ReplyDelete
  3. dari pengalaman nak cr kawan smpai mati tak banyak tp nak cari kawan yg boleh buat kita mati memang banyak.. kawan hanya sekadar yg bernama kawan.

    ReplyDelete
  4. dah tuh..lu pikir lu punya salah dok before tgk y kwn punyer salah...don don blame ur frenz fully alu u sndr x try cr kwn y ilang tuh

    ReplyDelete
  5. anon : awk slh sorg kawn saya ke? kalau ye, sy nak ckp ni, awk nmpak tak usaha sy mintak maaf dgn kawn sy? awk nmpak tak usaha sy hanta msj berkali2 mintak maaf? dlm entry ni ada sy ckp kawn sy salah ke? ada? sy ckp sy salah. boleh faham tak sblum komen? lagi satu, awk ckp sy tak try carik? awk boleh baca ke smua msj yg sy hantar cr dia? boleh? kalau boleh yes u r 10000% right.

    ReplyDelete
  6. mencari sahabat susah dan senang sangat payah kan?



    satu dalam seribu :)

    ReplyDelete
  7. wei..ko pahal feeling2 ni..mari sini..pelok hangat


    wey, aku pon ramai anon yg ntah pape. taip la pnjg camne pon, aku TANAK publish. hahahahaha

    ReplyDelete
  8. raden : bukan raden, aku rasa aku kenal anon ni

    ReplyDelete
  9. bawak banyak banyak sabar ye kak ezan :)

    ReplyDelete
  10. ezan,aku sudi jadi kawan kau di kala susah atau pon senang..hikhiks

    ReplyDelete
  11. Eh Ezan gaduh dengan kawan ke? saya pun gaduh dengan kawan jugak.

    ReplyDelete
  12. sebetulnya aku da muak utk berkawan
    atau cari kawa.kawan maya je yg aku ada.realiti,semua bawa mati.
    dah ezan,kalau lu benar ikhlas, kebenaran akan terbukti.

    ReplyDelete
  13. sbr bnyk2 ok. sy pn pena melalui semua tuh.. kwn pergi dr idup sbb mereka rase mereka terlalu bgs.. tp hati tak pernah membenci.. chill =)

    ReplyDelete
  14. jangan gadoh gadoh.. jangan gadoh gadoh.. ai ai ai..

    tapi.. nak cari kawan sampai mati memang susah.. ermm

    ReplyDelete
  15. huhuhu... meh tumpang bahu moon meh...

    ReplyDelete
  16. sabar ezan...susah nak puaskan hati setiap manusia ni...moga segalanya akan kembali seperti sediakala...

    ReplyDelete
  17. saat kau hilang satu, tenanglah kerana akan ada 10 teman buat kau. bersenyum-senyumlah. Kawan tidak akan pernah hilang dalam kehidupan. :)

    ReplyDelete
  18. makan berkawan, jangan makan kawan...

    ReplyDelete
  19. bersabar lah :)
    jgn dibazirkan sangat air mata tu.. :D

    ReplyDelete
  20. sape anon 2???panas plak aku nengok, kalo da rase lantang sgt,tunjok la diri. tulis kat bawak komen 2 yg benar si polan binti/bin si polan...kalo la anon 2 membe2 gak x leh ke tegor molek2 dalam private msg...xpaham toi, perlu ke nk burukkan keadaan bagai


    aku nampak usaha ko zan, dan aku akan ttp jd kawan ko x kire la ko nk ke xnak. sekian...wah3 mcm ucapan plak

    ReplyDelete
  21. I see the other side of Ezan Idma. Hey, chill beb!

    :)

    ReplyDelete
  22. kekadang aku sangsi apa maksud kawan,dh takyah feeling kak..airmata tue meh nk lap,teruskan..kawan-2 tue tinggal belakang

    ReplyDelete
  23. Akak .Be strong .Same goes to me :')

    ReplyDelete
  24. sabarlah ye..
    mcm cite saya
    3 thn berada di 1 univ
    x bermakna cukup mengenali kwn kita..
    akhirnya bru saya tahu dia tu kwn jenis apa..
    biar je la.. masih ramai lg org yg nak kwn dgn kita

    ReplyDelete
  25. bell pegang gitar bolehlah..tapi kalau nak start main tu..kompom org yg dgar jatuh pengsan..hahahaaha

    ReplyDelete
  26. persahabatan itu masih ada jika dicari...

    ReplyDelete
  27. kadang2, bila mati baru diingati.

    *peluk*

    ReplyDelete
  28. senang mencari kawan kongsi suka
    susah mencari kawan kongsi duka

    kdg2,,bila kita selalu buat baik org x nmpk sgt,,,tp sekali silap kita,,terus org akan ingt dgn jelas..

    ReplyDelete
  29. awak, saya ada di sini untuk awak.walaupun kita hanya kenal di blog dan tak pernah berjumpa dan tak selalu bersembang..saya sedia menjadi kawan awak sampai hujung nyawa.

    p/s:walaupun ayat jiwang..tp ikhlas dr hati kehkeh

    ReplyDelete
  30. Berkawanlah berjuta2 bilion pun tetap ada yang berkawan sampai ke mati:)

    ReplyDelete
  31. saya rela jadik kawan geli2 awak...keh keh keh.

    GUa pun kalu gaduh dgn kawan selalu gua yg mengalah...setengah org tak pandai menghargainya pun adoi.

    ReplyDelete
  32. kau sgt menghargai teman.tp hati2 jgn sampai hati jd rosak.

    ReplyDelete
  33. tenang.


    kawan yg dekat
    sentiasa dihati


    :)

    ReplyDelete
  34. aku tak suka makan kawan, pasal susah beb nak berkawan ni, nak bergaduh senang jer

    ReplyDelete
  35. susah nak carik kawan yg boleh susah bersama.. senang carik kwan yg dibawa bersenang2..

    ReplyDelete
  36. oh. terasa di hati.

    kawan mmg mudah dicari, namun sahabat sejati susah dimiliki.

    kuatkan semangat!

    dill.

    ReplyDelete
  37. persahabatan yg baik tu mana bisa putus... insyaallah.. mari kita ikhlaskan hati dalam bersahabat...

    ReplyDelete
  38. biasa lah Ezan kawan ni kenkdang boleh jadi lawan.

    kadang kadang kite ni je terhegeh mencari dia. minta maaf bagai

    tapi die bukan hargai punnnnnn...

    ReplyDelete
  39. andai aku pergi duku sebelum mu
    andai kau tiada hilang lah arahku,
    andai kau pergi, andai kau pergi
    andai kau pergi hilang lah arahku
    andai satu hari kau temui aku

    yang mengandaikan
    AM

    ReplyDelete
  40. kawan beribu tapi berapa ramai yang betul2 faham maksud kawan. dani tak ada kawan rapat, bff sebab susah nak percaya. harap jumpa kawan masa susah dan senang. sobs2.

    ReplyDelete
  41. teman sejati yg diharapkan :)

    ReplyDelete
  42. dlm ramai2 kwn yg hadir dlm hidup kita..kita simpan rapi yg hanya tau menghargai kita~ pasti ada~ =)

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa