Pages

Total Pageviews

Oct 21, 2011

krim gatal

gambar hiasan


Di suatu petang yang nyaman, di sebuah rumah , kelihatan seorang kakak sedang baring di atas sofa, kelihatan juga seorang adik sedang bermain UNO bersama anak buahnya, kelihatan kakak yang baring atas sofa tadi sedang menggaru tangannya yang gatal.


kakak yang tangan gatal :adik, boleh tolong ambil krim gatal kat almari tu tak.
adik : mana?
kakak yang tangan gatal :ada kat almari tepi tv

adik : (berjalan malas, muka masam sikit.)

*krok krok krok*
 * bunyi orang mencari krim gatal.

adik: takde pon
kakak yang tangan gatal: ada, cari la betol2. aku nampak tadi kat situ
adik : (cari lagi)
adik : takde.
kakak yang tangan gatal: orang malas cari memang tak jumpe, nak nak cari dengan mulut memang tak jumpe.


adik : (muka masam, berjalan balik sambung main UNO)


kakak yang tangan gatal : (bangun dari sofa.)

kelihatan sesuatu atas sofa.

krim gatal

aku terduduk atas krim gatal rupanya.


Shhhh.
senyap2 aku sorok krim dalam poket.

adik aku tak tau.

*bila masa plak krim ni ada bawah ponggong. ni kalau adik aku tau ni mau kene perli 44 hr 44 malam wohoi, hahaha

46 comments:

  1. padanlah pyka cakap blog ni best. memang best punn. hihi, suka baca. lain kali buat doodle lagi eh. huhu :)

    ReplyDelete
  2. HAHAHAAAAAAA. KESIAN ADIK ! BTW SAPE GAMBAR TUH ?

    ReplyDelete
  3. jumpa krim gatal ja?

    cuba kau check betul2 mesti ada benda lain lagi. haha

    ReplyDelete
  4. insiden jenis memalukan diri ni memang kena bawak bawak berahsia sikit, nak nak kalau dengan darah daging.

    ReplyDelete
  5. kesian kt adik sbb dipandang serong..

    ReplyDelete
  6. kesian kt adik sbb dipandang serong..

    ReplyDelete
  7. hahha.
    bawah punggung rupanya.
    alahai.

    selalu kne jgak mcm tu
    malu sndri.
    diam2 je :D

    ReplyDelete
  8. ahha selalu gak cani suh crik brang padahal da ad kat tgn sndirik . noob sungguh

    ReplyDelete
  9. hahahha! benda normal ni. tapi selalu suruh adik ambil kan phone dalam bilik tiba-tiba ada kat tepi kita je. hehe

    ReplyDelete
  10. hahah,
    tu kakaknya yg gatal :D

    ngan senyapnya si kakak bawak krim gatal ke rak dan meletakkan disana untuk dijumpai diri sendiri..

    'haa!! ni ada!! hang cari dengan mata ka dengan idung!? huh!'

    marah kamu kini valid :)

    ReplyDelete
  11. empuk sangat eh krim tu sampai tak perasan? hahaha

    ReplyDelete
  12. Gaya marah macam mak-mak sangat.

    ReplyDelete
  13. nasib baik tangan yang gatal.kalau hidung yang gatal...

    ReplyDelete
  14. adiknya..
    silalah baca entry ini utk mengetahui hal sebenar :p

    ReplyDelete
  15. selalu je jadi camtu...
    kesian anak akak kena marah.
    padahal akak salah letak...huhu...

    ReplyDelete
  16. Haha siapa yg pemalas sebenarnya ni hehehe :-P

    ReplyDelete
  17. ooo kakak yg suke buli adik dia, . . . . kesian adik dia, krim tu kat bawah kakak dia je, kakak dia plak boleh tak perasaan, . . . aku takde kakak, . . . kalau ade kakak memang selalu kene macam ni kot, . . hehe. macam best je ade kakak kan. =)

    ReplyDelete
  18. hahaha....best kan kalau jadi kakak/abg...:P

    ReplyDelete
  19. ntah mintak maf kt adik kew x tu eheeh..adik tu puyer la ikhlas ..leyh plax kte crik gune mulut heheeehe..

    kejam2 lalala hihihi

    ReplyDelete
  20. dasar akak tangan gatal.....elak gatal kat punggong je nnt pulak!!
    wakakaka

    ReplyDelete
  21. itu alamat nya mintak di sapu dekat punggung.. wakakakah..

    ReplyDelete
  22. situasi biasa seorang yg bernama 'kakak'....huhuhuhuh

    ReplyDelete
  23. hehe..sian dekat adik.tak pasal2 kena cop malas..

    ReplyDelete
  24. moral.. konfiden itu perlu amat.. wakakaka!

    ReplyDelete
  25. aku setuju dengan pyka. kau best. dah jangan nak kembang sangat.

    ReplyDelete
  26. nampaknya yang gatal adalah pungkuk bukan la tangan

    ReplyDelete
  27. hahaha.... penah gak dalam situasi tu... tapi xdiam2 gitu la.. ayat kena susun kasi cover line baik punyerr..hehe

    ReplyDelete
  28. Ahahaha...ezan2..
    lin pon penah cmtu..da la mintak tlg pastu ngamuk2 kate adik carik pakai idung..rupenye lupe letak kt mane...hehe

    ReplyDelete
  29. Ni sape yg cari tak betulnp i? Hhgee

    ReplyDelete
  30. patut gatai.. krim bawah punggung

    ReplyDelete
  31. imhNsr : aha tengs. tak reti buat doodle. kehkeh. btw tq singgah sini ya


    azalia hjsalleh: itulah. kesian. tp malu kalo bitau dy. ehe. gambar hiasan.


    Akulah Pak Lan: aha. jgn nak suro cek lebih2. karang jumpe bende lain.


    Umie Artoqiemie : Hiasan :)

    Fieqa Afieqa : untung nye jadi kakak :p

    Juno : haruslah. kalo tak mahu kene bahan. haha


    Bigdaddyz : ehee


    Anisa Hang Tuah : bole. na sapu kat mane nis?

    ShahzCudin : haha sekali sekale



    Miscellaneous Smiles : hikhik

    Miraro : me too :p


    ayuyuuu :) : diam lebih selamat :)


    Aunty P :) : haha tau takpe


    mimi : haha betol2 slalu gak kene cmtu

    Pocket : ahhaa tu lagi kejam.

    kembatolo™: sngt empuk :p

    Syimir: shhh diam2 sudeh


    Asfa : ni kenan dr mak gua la ni. haha


    pembaris : merah hidung :p


    IZNIE MEI : mintak2 die tak bace :p

    zahidah seran : haha tu la. kite mudh lupe.


    Dhiya Fariza : ehhe saye :)


    JaLi AshBurn : meh sy jadi kaakk awk/ kene buli je la. hehe

    Fauzan Zain : hehe -_-


    pandangkedepan : yes opcos :)

    ade2mama : haha sekali sekale :)


    HiSaM ! ! ! : wakaka kalo punggung gwa soh lu garu. kehkeh

    nurAIN : waakakaka bleh gak


    faa.rosli : haha mcm biase je :p


    nik rosmawati : ehehhe itu untung nye jadi kakak


    Liyana Zahim : hahaha tau takpe/


    cha zainol : terlebih kembang dh ni


    lotikus disarimankan : ahahha


    C.M.A @ CikMoonAdnan : btol . ayt tu kene baik :p


    CaDLyNN : haha situasi same/

    msredcheesecake : eheh saye ;a

    Alkisah: kehkeh. kejam


    delarocha : spesis mls tu la

    ReplyDelete
  32. yeke kakak ? nak nak, =P . . . hahaha :D gurau je tu, . . .

    ReplyDelete
  33. hehehe... masa tu tak sedar ke ada kat bawah bontot.. adeh.. sian adik tu..

    ReplyDelete
  34. Kawan adik : Tak sempat tunggu 44 hari, hari ke 3 tangan kau mungkin dah tak gatal lagi.



    Betul lah, benda kadang2 depan mata je pun, tapi kita dengan YAKIN ingat benda tu ada dekat alam lain. haha

    ReplyDelete
  35. padan la jadi gatal..duduk atas krim gatal ropenye :p

    ReplyDelete
  36. lain kali kalau nak memerintah + membebel tu pastikan anda dipihak yg benar =.=

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa