Pages

Total Pageviews

Jun 2, 2011

Its Friday.


Dunia ini sudah penat,
Penat menongkat,
semakin hari semakin berat.
tanda kiamat sudah dekat



disaat kita sedang gembira, jangan kita lupa dunia ini bukan selamanya. 
hari ini hari jumaat. berkongsi tanda kecil kiamat.

TANDA-TANDA KIAMAT KECIL berdasarkan hadis

1. Penaklukan Baitulmuqaddis.
2. Zina bermaharajalela.
3. Bermaharajalela alat muzik.
4. Menghias masjid dan membanggakannya.
5. Munculnya kekejian, memutuskan silaturrahim dan hubungan dengan tetangga tidak baik.
6. Ramai orang soleh meninggal dunia.
7. Orang hina mendapat kedudukan terhormat.
8. Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
9. Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang. 
10. Bulan sabit kelihatan besar.
11. Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.
12. Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.
13. Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai.


kepada yg mendoakan kesihatan saya, saya doakan anda dirahmati Alllah swt. Marilah kita persiapkan diri kita untuk menghadapi hari kiamat. semoga tuhan merahmati kita semua. peringatan pada diri sendirii dan dikongsi pada anda semua. 

amin.

26 comments:

  1. hoih~13 tanda tu semua tu da ada~~

    ReplyDelete
  2. sama2lah kte lengkapkan bekalan kite ke sana kelak...

    ezan dah sihat ke belum?

    ReplyDelete
  3. byk dah tanda kecil kiamat...


    aik tak elok lg ker demam.., lamanya

    ReplyDelete
  4. info yang sangat berguna. trima kasih ;)

    ReplyDelete
  5. tanda2 tu semua dah ada..cuma tanda besar belum tiba..
    allah..beribadahlah selagi berpeluang..

    ReplyDelete
  6. semua2 tu dah ada kan?

    takut. (T_T)

    ReplyDelete
  7. get well soon. um, tanda2 tu mcm da byk.

    ReplyDelete
  8. thanks for the info.. :)

    jangan lupa sediakan persiapan untuk bekalan di akhirat kelak.. ^^,

    ReplyDelete
  9. kebanyakan tanda2 tu dah ada. takooooottt snagat. hugs siket.hihi :B

    ReplyDelete
  10. btol da tu..mmg byk dah tanda2 tu

    ReplyDelete
  11. terima kasih atas peringatannya.

    sama-samalah kita.

    ReplyDelete
  12. satu perkongsian yg bermanafaat.. semoga kamu sihat2 ajer yer

    ReplyDelete
  13. terima kasih sebab berkongsi.. betul. klau xdikongsi tak melihat semua kan .. asyik bz je kan.. ye dak ?

    ReplyDelete
  14. smoga kita semua lebih bersedia mengumpul bekalan ke akhirat nnt..

    ReplyDelete
  15. alamak...hampir sume tande tuh da ade...seram...

    ReplyDelete
  16. terima kasih share.. dah banyak tanda kiamat, muhasabah diri jap... emm

    ReplyDelete
  17. 7. Orang hina mendapat kedudukan terhormat.

    rasa #7 yang paling banyak menjurus kepada tanda2 kiamat yang lain.

    ReplyDelete
  18. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : waslm Same2 :)


    bujal X : yup bumi sudah tua


    Syarifah Nornazrah Al Yahya : yup naz, kite mcm mane ibadah? hmm

    CaDLyNN : thanks cadlyyn. sihat alhamduliilah


    rNesZaiNe : yup, takot


    Ujang9897 : dah elok dah bro. tq ea


    Dee Chicuita : thanks dee


    nurkass : insyallah :)


    KAMIHIDUP : itu yg kita takuti


    habsahharun : yup. kita akn mghadapinyaM


    Rizal Slaughterheart : haha betol


    maCy : thanks :)

    iekasub : tq :)


    aidabeelicious : hug banyak2 hihi


    ape2 jer : yup banyak kan


    Edina Kasyah: tq too


    THE LEKAT LEKIT STORY : thanks sis

    Inspirationalefeks: yep. masing2 bz gn urusan dunia


    Solihin Zubir : Insyallah


    Naddia : tula kan. serammm


    Ain Zulaikha : ha,ah ain. insaf lak


    Ries Lee : setuju, hmmm

    ReplyDelete
  19. semoga kite same2 dberikan hidayah untuk sisi2 yg belum sempurna. amin.

    ReplyDelete
  20. bumi ni da tua dahhh..kita pon dah dikira manusia akhir zaman..bnyk da tnda2 kiamat yg da terjadi...
    kan2 ezan idma? hmm :(

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa