Pages

Total Pageviews

Oct 11, 2014

Pengalaman pergi berurut

Dalam seumur hidup aku, aku tak pernah in dengan mengurut2 dengan bidan2 kampung dengan nenek nenek yang berpengalaman ni. kalau pi massage dekat danok dekat langkawi tu pernah la. tapi kalau kat langkawi hari tu, sakit dia tahap nak tendang tukang urut tu.wakaka hampehhh dia sagatnye badan aku dengan garam spa tu. peh rasa nak tersiat siat. 

Baru ni aku sakit belakang. entah kenapa entah. aku pon taktau macam mana boleh dapat sakit tu. tapi yang pasti bila nak bongkok atau nak rukuk memang sakit. nak bangun pon kena secara tegak dan kene tahan tangan kat lantai or mana mana supaya tak sakit. bila tekan kat belakang ni aku taktau mana tempat yang sakit sebab bila tekan tak rasa . cuma bila pergerakan mcm bongkok , gerakkan pinggang baru sakit. 


Aku pergi klinik hari tu sebab demam so aku tanya la sekali doc pasal kesakitan yang aku alami ni. sekali doc tu cam tak bape nak amek serious jek kesakitan yang aku tanggungi ni. dia cakap maybe muscle aku tengah bengkak. entah la aku pon tak faham, last2 dia bagi ubat demam jek. 


Nak dijadikan cerita offismate aku cerita yang nenek dia pandai urut2 ni. Aku dengan bff aku plak mmg nak sangat laaa orang urut ni. Eksaited tayah cakap laa. sampai2 je rumah nenek ni, semua dah ready. aku 1st kene urut , peh sekali nenek ni pegang terus aku jerit. Jari dia macam ada kuasa apa tah pegang je dah sakit belum tekan lagi tu!


dia mula urut aku dari belakang badan pinggang. sedap memang sedap tapi sakit pon ye gak. kena tahan sikit la kan nak sembuh. lepas tu kaki lepas tu peha dan last skali baru la perut. tapi perut ni dia just pegang2 kejap je. tekan2 sikit2 pastu dah. aku mula mula cam pelik jugak sebab orang kata biasanya kan orang orang tua ni akan cek rahim kita ok ke tak kan. dan for sure rahim kita kat bawah perut kan? tapi dia kurang urut kat perut. last2 baru aku tau urat2 kita semua dari peha. so bidan2 ni akan urut dari peha n kaki jek. so bidan2 takkan usik sangat bahagian perut sebab dikhuatiri leh kacau peranakan. mcm rahim jatuh ke apa ke.

aku pon tak reti sangat . sebab kalau ikutkan aku urut ni saje saje je bukan sebab rahim jatuh ke apa ke, saje je sebab sakit pinggang. 3 hari brturut2 aku pergi sebab mmg kene 3 hari nenek ni cakap. 
sekarang Alhamduillah badan dah rasa ringan dan sakit belakang aku dah takde dah alhamdulillah. 


tapi yang segann nya masa nenek ni pegang perut aku dia leh teka aku minum ais banyak sgt. huuu. memang tak dinafikan la aku mmg hantu ais. adoii cmne la nak kurangkan tabiat niii. zzzz


so korang pernah diurut tak? cerita la pengalaman korang yang korang tau supaya dapat la gak share dengan aku yang kurang tahu ni. hihihi


7 comments:

  1. Mak aku pandai mengurut. Dulu aku tergeliat tangan masa main dekat taman mainan, mak laa yg urut tiga hari berturut2 sampai sembuh...
    Pastu mak suruh aku hadiahkan dia garam sebagai pemasin ilmu...
    Aku kurang arif bab tu, ntah betol ntah tidak...jadi aku hadiahkan je garam utk mak aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa garam? aku tak pernah dengor lagi ni. garam biasa je ke apa?

      Delete
  2. huda pun tengah sakit mcm tu skrg
    nak p urut tak ade masa lagi
    tekan tak sakit
    tapi kalau gerak je sakit sangat
    pedih

    nanti nak kena gak la p urut
    huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama ke huda sakitnya? perit kann. taktau la sebab apa

      Delete
  3. penah kena urut sbb bersalin saje .. klu tak jgn harap aku nk bg org pgg badan aku .. hahahha kecuali laki aku la .. hihihi
    lg satu smlm br urut kaki sbb jatuh tangga

    ReplyDelete
  4. Akak pun penah urut hehehe. Masa makbidan tu betulkan rahim akak, mak ai rasa nak terterajang makbidan tu ye. Sakit amat. hahahahaha. 3 hari berturut sebab urut satu badan untuk regangkan urat2 yang tak regang. Tapi lepastu perghhh best gila rasa sebab ringan je badan hehe

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum ezan, sheila pernah urut 4 kali seumur hidup. hahhaa first kat krabi, 2nd dengan 3rd pasal nak buang angin dalam badan. 4th masa berpantang. seriously, geli gila orang urut badan. asyik gelak sampai nak tersepak tukang urut. hihiiii

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa