Pages

Total Pageviews

Dec 6, 2011

PUISI #2

Engkau datang
Semasa aku kecewa
Kau bawa bahagia
Semasa aku terluka
luka, duka, kecewa,
aku lupa.
kerana engkau
janjikan bahagia


Lentok, Layu, Longlai
Dalam Cerita yang kau bawa
hanyutnya aku
dalam kisah mu


Nah
lama lama
kau besar kepala
kau fikir kau raja
kau fikir kau berhak lakukan semua
kau fikir aku tidak patut bersuara
walau sedikit
walau setitik


Engkau tengking aku
Engkau Maki aku
bodoh bodoh
aku terima
bodohnya aku
bodoh perempuan seperti aku


Namun, Kelembutan aku bukan untuk dipijak
kelemahan aku bukan untuk di jaja
Kesabaran aku bukan untuk di tawa
Keegoan aku juga ada pendiriannya


kau tinggalkan aku
kau biarkan aku 
kata kau
kita tiada keserasiannya
Engkau tidak tahu
disudut hati aku
Berpisah dengan mu
adalah perkara terindah dalam hidupku.


Dicatat oleh ezan idma pada jam 0800am (waktu Malaysia) 




Note : Puisi Ikhlas dari hati

50 comments:

  1. puisi ke luahan perasaan ni. Ehh.

    ReplyDelete
  2. lu dah nk jadi liyana zahim versi syair ke?beliau tu penulis novel terkenal, lu penulis syair meningkat naik la....

    ReplyDelete
  3. hisam : kahkah lu mmg takleh tgok gua senang kan kan

    ReplyDelete
  4. Aku SUKA puisi kau Zan! Teruskan.. ;)

    ReplyDelete
  5. ohh demm.

    tapi, tahniah!
    tahniah berjaya keluar dari hubungan mencelakakan jiwa macam tu.

    ReplyDelete
  6. you : thanks :)
    Juno : Nasib baik!

    ReplyDelete
  7. sabar ezan, sepak je laki tu.
    laki gila

    ReplyDelete
  8. ell : mmag dia gila haha

    Alkisah : thanks yq!

    ReplyDelete
  9. ceritera sebuah episod luka,
    dari hari yang derita kerana dia,
    luahan puisi menjadi penawar duka,
    buat insan bernama ezan edma...

    *sabar ye...:')

    ReplyDelete
  10. hikayat hidup sendiri,syg?

    bersabarlah. paling tidak, sudah terlepas dr dia yang takpernah mghargai. :')

    ReplyDelete
  11. siapa yang membodohkan kamu tu? meh sini bagi nama.

    ReplyDelete
  12. kau bukan raja yang berhak melakukan apa saja.
    aku juga punya rasa dan jiwa yang perlu kau jaga.

    kah kah kah kah.

    ReplyDelete
  13. wahh siap maki2 lagi ye? O.o
    tak patut tak patut...

    ReplyDelete
  14. kau stress. rilek. tsk mau nangis2. meh jom tgk teater. kau belanja

    ReplyDelete
  15. congrats da kelaur daripada -misery- tersebut!


    eh eh! :)

    ReplyDelete
  16. syabas... anda seorang yg tabah.... saya suka cara anda....

    ReplyDelete
  17. Nafsu liar bagai kuda stallion

    kadang2 kuda terlebih laju.

    penunggang kebas punggung

    " kemana kita mahu pergi kuda?"

    " kemana saja tuan mahu pergi"

    Bawa daku ke negeri yang tiada lara

    jika tiada lara aku tidak mampu pergi kata si kuda

    ah persetan semua, aku tetap mahu ke negeri cinta utopia.

    ReplyDelete
  18. Wah...macam emotional jek nih...tapi sedapt sangat...

    ReplyDelete
  19. tunggu puisi # 3 plak

    ngeh ngeh

    ReplyDelete
  20. patotla ai tersedak.. ade org ngumpat sni.. ahahahaha.. ezan, ni syair untuk si para-para ke? Gegege...

    ReplyDelete
  21. wahhhh..mood jiwang ezan sudah mariii~!! :P

    ReplyDelete
  22. wahh,kelasss kau ezan berpuisi bermadah..hehehe nice babe!:D

    ReplyDelete
  23. Jgn takut tinggalkan relationship yg hampeh....

    ReplyDelete
  24. Lelaki seperti itu ptut ditinggalkn trlebih dulu dr biar mereka maki kita sesuka hati. teringat blik ex yg perangai mcm ini. sakit hati sis.

    ReplyDelete
  25. pisah dalam senyum. aku nampak senyuman kemenangan di wajah kau.

    ReplyDelete
  26. wah2..syahdunye...ezan ni pandai men kate2 ek :p


    ezan..lin ade ter'tag' ezan..kikiki...ade mase buatla ye :p

    ReplyDelete
  27. pada owner....wa nak rembat puisi nie nak wat lagu bley??

    ReplyDelete
  28. pada owner....wa nak rembat puisi nie nak wat lagu bley??

    ReplyDelete
  29. kata-kata untuk di ucapkan..
    kata-kata untuk difahami..

    ReplyDelete
  30. btl! sye skong. kite org perempuan jgn tunjuk lemah depan orang lelaki nanti diorang pijak kepala kita. be strong bebeh! (:

    ReplyDelete
  31. wawawaa..;)) nk signnnnnn................plis la edma,nk sign!bole bt buku puisi ni. :D

    ReplyDelete
  32. lelaki baik2 sudah dilarikan alien..tinggal yg kejam2 ajo~ huh!~

    ReplyDelete
  33. pijak je sape wat camtu.
    amik kesempatan tu namenye. ciss

    btw, suka baca puisi ni :))))

    ReplyDelete
  34. tengking maki dia balik, bru dia tahu elok tak elok dimaki sebegitu! geram!:(

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa