Pages

Total Pageviews

Dec 2, 2011

PUISI #1

Kata aku. 
Bukan senang diluah
bukan senang di faham
Selagi aku tidak kata cinta
Selagi itu aku tidak cinta.

Bengkoknya hati
Melawan Semua ini
satu persatu lelaki
Buat aku patah hati

sekarang aku kuat
bagi aku wanita perlu berdebat
bukan untuk bertegang urat
cuma untuk mendapat tempat

lelaki. 
kau juga perlu tahu
hati wanita itu
tidak mudah bagimu
untuk dipermainkan seperti dahulu.

*aku tidak bertuah dalam bercinta, Tetapi aku tahu Tuhan sudah aturkan segalanya.


CREDIT TO : TIEYKAH


Note : puisi ikhlas dari hati.

50 comments:

  1. yeah.of coz Allah da aturkan yg terbaik untk akak :)

    ReplyDelete
  2. Iznie : ya rahsia yang sgt sukr diktahui :)

    ReplyDelete
  3. bersabarlah..
    satu hari nnti kau pasti jumpa lelaki yg terbaik untuk kau.. :)

    ReplyDelete
  4. bukan sifat lelaki menyakitkan ati.
    tapi dlam hubungan yg tak menjadi,
    kami rela dipersalahkan.

    :D

    ReplyDelete
  5. Aqiim : Iya, Thanks ya! Gitar kamu sama!


    Pocket : hahah jgn marah. ini bukan utk semua lelaki :p

    ReplyDelete
  6. wanita perlu berdebat.
    not only for perhimpunan umno.

    ReplyDelete
  7. nis : ahahah kelakr nis. but its true!

    ReplyDelete
  8. Ecece.. aku tidak bertuah dalam berinta. wuuu..

    ReplyDelete
  9. kura : hahah perli!

    Loti : haha sekali sekala. jgn gelak. kahkah

    ReplyDelete
  10. kak ezan letakla 'like'..nak tekan sokmo
    hehehehe

    ReplyDelete
  11. kak ezan letakla 'like'..nak tekan sokmo
    hehehehe

    ReplyDelete
  12. kita madu kak guwa syak.keh keh keh.

    jangan sampai guwa sambung puisi lu nei.hahaha

    ReplyDelete
  13. diana : takpe awk dtg awk ckp like pon takpe kehkeh

    Nin : lu smbung skrg jugak!

    ReplyDelete
  14. hati wanita rapuh tak bermakna hati lelaki utuh

    ReplyDelete
  15. Sekali baca macam puisi,
    dua kali baca macam lagu rap pun ada. :D


    Nice, Ezan sexy. :)

    ReplyDelete
  16. luahkan saja jika cinta..jangn nafikannya

    ReplyDelete
  17. epol/ " kahkah mknanya kene jadi rapper la plak pasni haha. tang mana sexy tu

    Fauzan : aku tak mampu lagi meluah.

    ReplyDelete
  18. percayalah kadang kadang tuah pun ada liciknya. dan itu payah, sayang!
    :)

    ReplyDelete
  19. beb,lu crop eh?

    HAHAHAHA

    enset lu nasib xlemas akibat bontot gua

    ReplyDelete
  20. Ezan, kadang yg kita nmpk bertuah dalam bercinta tu blm tentu sama dengan apa yg empunya rasa. Boleh jadi dia pun tak bahagia mana, cuma tak mampu nak diluah dengan kata.

    Eh, macam puisi dah haa...

    Awak sabar eh, jgn cepat mengalah, InsyaAllah Tuhan tu kan adil.

    Btw, I really love ur writing :)

    ReplyDelete
  21. Ada lelaki terbaik untuk akak satu hari nanti

    ReplyDelete
  22. sedap ah! pandai kau berpuisi! xD

    ReplyDelete
  23. betul! ketegasan itu harus bagi wanita supaya tidak ditindas. tapi lemahnya wanita kerana punya hati yang lembut kan? sekali skala kena jd macam kakyong dlm cite bini2ku gengster kot...hikss

    ReplyDelete
  24. jodoh tak kemana :) banyak lelaki baik diluar sana

    ReplyDelete
  25. yeah.. yg di ATAS dah atur semua utk kita semua..

    ReplyDelete
  26. kata kunci : jika cinta tidak menjadi, undur diri, jangan seksa diri.

    ReplyDelete
  27. hm, betul3..ajal maut, jodoh dan pertemuan itu di tangan tuhan..=)

    ReplyDelete
  28. kak ezan, . . . .

    pertama kali tengok berpuisi, . .
    kesian akak, tapi suatu hari nanti kak ezan akan rasa bertuah sebab melalui semua ni, insya-Allah, . . . be strong and smile like this >>>> :) huhu

    ReplyDelete
  29. macam mana hati boleh bengkok sedangkan dah patah. mohon pencerahan.

    ReplyDelete
  30. naah, dalam kes kau,

    kau belum jumpa lelaki yang boleh tandingi tahap awesome kau.

    tu je.

    ReplyDelete
  31. hani : Iya, Tuah itu licik. Susah nak cr. tp sekali bertuah, bhgiakan ?


    tieykah : hahah kene crop beb. kalo tak ade yg horny nnt

    azalia hjsalleh : thanks :)


    laylie mdnoor : thanks sgt ats nasiht yg diberikan. Amin



    Inspirationalefeks : segar?

    Dhiya Fariza : thanks ya!


    Diyana : aminn :) mudah mudahan

    h A n Y S : haha kelaka kan


    FIFIEY LYCHEE MARATION: haha yup ur rite. thank ya


    Amanina : yes. kamu betul


    nurAIN : dia lebih mengetahui

    Zulfikar Hazri : kata kunci yang tepat sekali


    Mizz ErMa : ya. hanya dia yang mengetahui

    JaLi AshBurn : thank jali. festime berpuisi. hehe


    Jerry Ghazali : mungkin die bengkok baru patah. mungkin la :p

    ReplyDelete
  32. juno : maknanya aku ohsem kan haha./ tq juno

    ReplyDelete
  33. dan mungkin kisah cintamu bersama kuh. hehe

    jom baca kejap=0
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

    ReplyDelete
  34. remok hati macam mana, cantum balik, serah pada Allah. iA kau oke. DIA simpan semua rahsia :)

    ReplyDelete
  35. L :haha. pasti?
    cha : Ia. Percaya pada DIA

    ReplyDelete
  36. Sesuatu yang lahir dari hati memang mudah menyentuh hati yang lain.. ;) LIKE it!


    Aku juga sama macam kau dan aku tetap kuat kerana aku yakin cinta hakiki hanya milik Ilahi.

    ReplyDelete
  37. ni sapa yg main gitar ni..awk ke? :-)

    ReplyDelete
  38. bahagia kite datang lambat sikit. lets bersabar ^_^

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa