Pages

Total Pageviews

Nov 28, 2011

Misi berjaya akan tetapi....

berikutan dengan misi yang sudah dilancarkan seperti yang dinyatakan di dalam entry ini , aku jadi tak tentu arah jugak lah bila membaca mesej di dalam inbox adik aku. Tahukah anda adik aku baru sahaja mencecah umur 13 tahun. tahukah juga anda dia masih tidak mengerti apa itu cinta. dan tahukah juga anda dia bermain mesej dengan siapa. kahkahkah. berdebar tak aku punya trivia?



ok. back to the point. sebenarnya adik aku dah ada kakak angkat sejak dia duduk asrama tahun ni. aku rasa fungsi aku sebagai kakak dah macam samar2 je bila adek aku mengambil keputusan mengambil kakak angkat sekaligus mengambil tanggungjawab aku. haha. bukan aku sahaja terasa tercabar, malah kakak aku dan adik perempuan aku juga agak tercabar. 



tapi takpelah. untuk sedapkan hati, aku fikir dengan adanya kakak angkat ni, boleh jugak lah bagi semangat adik aku main mesej sambil senyum senyum. sekarang aku plak fikir nak cari abang angkat. boleh main mesej sambil jari gulung2 rambut.  Ye dak??  kehkehkeh 

55 comments:

  1. lorr...ingtkan awek..rupenye kakak angkat...hihihi...tahniah..mission completed...:p

    ReplyDelete
  2. hahah... tercabar.. kakak tercabar. haha

    ReplyDelete
  3. kakak angkat , saya taknak. abang mahupun adik angkat pun saya taknak. nak mak ayah angkat boleh? ehek :D

    ReplyDelete
  4. kalau yang dah besar ni mengada nama dia. haha

    p/s: p tgk bola tak ajak aku.

    ReplyDelete
  5. kakak angkat rupanya,
    ok lah, jgn kakak angkat
    tp stil ter'angkat' gak dah le.

    almaklumlah, zaman sekarang
    ni beza sikit.

    kamu nak berabang angkat?
    buka je peluang tu kat sini
    n kami sekalian akan beratur
    menunggu interview.hehe:D

    ReplyDelete
  6. okey jugak tu.bila dah ada abang angkat, mana tahu boleh terangkat.hehe nanti dia boleh teman kamu pergi tengok game Harimau Malaya.kihkih :D

    ReplyDelete
  7. ahaks.
    air diminum takkan habis ezan, kena ingat
    (air dicincang takkan putus)

    ReplyDelete
  8. hehe,ada kakak angkat rupanya...dah tau rupa cmne ke akak angkatnya?mesti hot kan?auww..;p

    ReplyDelete
  9. CaDLyNN : hehehe akak angkat pon leh jadi awek gak lynn. haha


    kura : eh haruslah hahahha


    Kc Kasedah : haha boleh boleh

    Fauzan Zain : die pon nak jugak wek!

    Akulah Pak Lan : ala kamu kan ada gadis ann :P

    Pocket: hahah ramai ke? nak nak

    Shurazirah Sukhur: hahaha bteol2. nak gak ade teman ye dak

    eLL : sy mula percaya pepatah ini


    aiEz : saye lagi hot * jenis taknak kalah hahaha

    ReplyDelete
  10. kak,xnak adik angkat ke? buat die rasa tercabar lak..hehee

    ReplyDelete
  11. teringat zaman dulu2.. xde phone nk antar msg.. main bagi surat.. dah la sembunyi2.. ramai betul nk jadi kakak angkat.. heHe

    ReplyDelete
  12. hahahah nak cari abg angkat smbl gulung2 rambut dgn jari eh? ekekek

    ReplyDelete
  13. main mesej sambil gulung gulung rambut? bapak annoying

    kehkeh

    ReplyDelete
  14. errr, . . best ke ade macam tu ye, . . :)

    ReplyDelete
  15. Persoalannya di sini, adakah kakak² kepada pelajar 13 tahun tu kurang mampu menjalankan tugas sebagai kakak sehingga si adik mengambil keputusan mengambil seorang kakak yang comel? ;D


    Lelaki mungkin senang, tapi perempuan mungkin sedikit susah sebab semua sedia maklum yang nisbah lelaki dan perempuan adalah 1:8. kehkehkeh

    ReplyDelete
  16. Syimir : hahah sape yg sudi jadi adik angkat ni

    ejulz : mesti femes ejul ni :p

    Ijah EmoTemo: ha,ah nmpak gedik sket haha

    KAMIHIDUP : haha


    Auni : budak2 :p


    Abang Zam : hahaha tp itu perlu .

    JaLi AshBurn : mungkin best


    YOUsoF : sy rase dh terlebih mnjlnkan tggjawb, siap bagi ps2. tidak cukup kah itu?


    Akim Iqbal : haha tengs

    ReplyDelete
  17. aku dpat byangkan mcam mana rupanya klau main mesej smbil gulung2 rmbut..
    guling2 atas katil..

    GEDIK.
    HAHAHA

    ReplyDelete
  18. haaaa adik laki saya pun macam adik akak ni ha. tahun ni baru duduk asrama dah dapat kakak angkat. tapi belum sampai tahap tersengih2 lg lah...hehe

    ReplyDelete
  19. beb.ni adik angkat lu ada.boleh kan?

    ReplyDelete
  20. kah3. tak apa adik kau laki.


    adik aku perempuan sama kes dgn lu. mmg tercabar abg2 kat atas dia.awrrr

    ReplyDelete
  21. haa..kakak angkat xpe..jgn sampai kakak terangkat~ hahaha~

    ReplyDelete
  22. whoahhh, superb punya cerita..moga2 tercapai hasrat untuk memiliki abang angkat :'p

    ReplyDelete
  23. angkat angkat pon tetap ade bahaya jgk ni..truskan misi spy..jgn stop smpi sini..

    ReplyDelete
  24. Haha..adik borek kakak rintik..

    ReplyDelete
  25. kang terangkat lak...hihihi...

    ReplyDelete
  26. 'main mesej sambil gulung gulung rambut'

    agak2 leh kerinting tak rambut tu nnt?

    ReplyDelete
  27. adik laki ker pompuan tu???
    kat skola biasa la kan ada akak n abg angkat... dulu sy ada 2,3 org gk kakak angkat.. hehe.. kdg2 budak2 kn rasa bangga ada kakak angkat ni..

    ReplyDelete
  28. Aqiim : hahaha gedik itu perlu. kehkeh


    Aqila Wahab : haha ye ke same. mmg pesen dorg kot men angkat2


    tieykah : boleh boleh. haha

    Shawn Razaleigh : lu kene bnyk berjaga ni haha

    C.M.A @ CikMoonAdnan : hahaha jangan . bahaya :p
    Farisha : hahhaa i will :p


    ShahzCudin: ok ok. haha mcm serius je bunyinye


    KizZ : manede mne de :p

    Ct Aja : haha tu yg bhaya

    delarocha : rasenye boleh. haha


    Dhiya Fariza : berjaya! haha

    shahrazali : bangge ke? ni yg rase nak ade abg angkt cepat2

    ReplyDelete
  29. Ada lagi erk kakak2 angkat ni? ingat zaman akak dulu jer..

    ReplyDelete
  30. lahhh, kakak angkat rupe nye.

    adehhh ;)

    ReplyDelete
  31. tak pernah ada kakak angkat. huhu. ezan la jadi kakak angkat eein. leh? hahahaha.

    ReplyDelete
  32. haaa......cari la abg angkat...tapi hati2 la ye...hehe..

    ReplyDelete
  33. zaman sekolah, besa laa.. walaupun ada kakak sendiri.. sure nak ada kakak angkat kat sekolah.. mesti ada benda yang best dari kakak sendiri..

    ReplyDelete
  34. heee..;p..bdk2 baru nak memahami erti ksh syg..keke..

    amboi mula2 abg angkat lepas tu dua2 terangkap jd hubby /wife..;p

    ReplyDelete
  35. eh ezan ada sebut abg ke td?abg x kesah ezan nk amik abg jd abg angkat,terangkat pun bole :P

    ReplyDelete
  36. cecehceh.....stalk adik sendiri erk..hehehe

    ReplyDelete
  37. Dulu ade la kakak angkat.. Saje suke2 tapi skrg entah gi mane diarang ni semua..

    Skrg ni giliran ank2 kak ain plk citer pasal angkat2 ni... Maknye ni senyum jer laa

    ReplyDelete
  38. print screen la mesej tu...senang sikit gua nak nasihat sebagai abg.keh keh keh.

    ReplyDelete
  39. ohh..ohh..lamanya x jenguk blog akak. haha..ingatkan misi apa.hmm..kakak angkat??kena hati-hati jugak tu.nanti dia buat apa-apa kat adik akak.*skeptik* hahaha

    ReplyDelete
  40. penah sorang junior mintak kite jd kakak angkat tp die da ada kakak.bila tanya, dia ckp,"kakak sy x rapat sgt ngn sy"..mcm sedey je bunyiknye~ huhu

    ReplyDelete
  41. Mengikut amalan bete, adik anda itu suci hatinya.. Hahaha! Kakak angkt je.. Ilek2.. Tp kkak angkat lau tua staun baek tayah.. Kang jd bini angkat lak.. Hahaha~

    ReplyDelete
  42. menarik gak. nak cari abang angkat gak la. ahaks

    dill.

    ReplyDelete
  43. takyah nak abang2 angkat,Ezan.cari abang buat kekasih jer terus.boleh pintal2 hujung baju sambil mesej aper.. :)

    ReplyDelete
  44. saya dah banyak kakak angkat.hohok.sebab tade kakak.

    ReplyDelete
  45. Budak sekarang tak boleh dimanjakan sangat......


    Bagi psp pun ok, mudah dia bawak ke mana-mana.. ;D

    ReplyDelete
  46. wow, dapat ps2, . . :D . best nye die, . . . ermm, . . . abg long jali tak pernah belikan ps2 atau ape2 barang2 mahal lagi setakat ni, . . . . . tapi selalu jugak dia belanja time jalan2 dgn dia, . . . best la jugak ade abg ni, boleh jalan2 mengembara konvoi dengan dia, naik moto je dah leh sampai jauh2, . . . tapi ade sorang je abang, . . . pastu jali nombor 2, . . . . takleh nak bergantung sangat la kat adik beradik yg lain, . . . anak tengah kena berdikari sendiri, hehe . . .

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa