Pages

Total Pageviews

Jul 27, 2011

jangan salahkan wanita kerana dibenarkan makan di bulan puasa

aku pernah menolak cinta. kerana bagi aku hati tak boleh dipaksa. perasaan tak boleh di tipu, apatah lagi di bawa bermain petang2. itu mustahil. kerana perasaan itu bukan bola. yang boleh disepak, yang boleh di baling. 

tidak. perasaan itu bukan macam tu

kalau nak samakan perasaan dengan bege ayam pon tidak logik juga, kerana bege ayam itu sedap di makan. nak2 kalau tengah bulan puasa . tiba2 bendera jepun datang singgah. jangan salahkan wanita kerana dibenarkan makan di bulan puasa, kerana tanpa bendera jepun itu, wanita di gelar tidak subur. jejaka tidak berpeluang jadi bapa. dan bege ayam tadi. makan pulak depan jejaka. sambil buka mulut luas dan buat muka ghairah. sambil goyang2 badan. 

makan bege ayam sambil goyang badan dapat mengurangkan kadar kolestrol. tahu? 

haha. 

cinta tidak boleh dipaksa. kerana aku pernah menolak cinta seorang rakan. aku dijadikan bahan ejekan. bahan tawa. tidak apa, aku tidak mengambil kira. kerana aku anggap itu gurauan semata. pernah aku bagi harapan. tapi aku biarkan dia menunggu dengan penuh harapan. dan, harapan itu aku pandang sepi. sehingga dia membenci. aku tahu ini salah aku. kerana aku sudah beritahu. cinta dan perasaan bukan utk dipaksa.

dan sekarang, hati aku mula suka. mula tertarik ats budi baik dia. tapi jawapan yang aku dapat.

'maaf, saya bukan mcm dlu, sy dah takde hati dekat awak. awak cari orang lain'





Faham tak perasaan cinta ditolak itu bagaimana? macam makan bege ayam sambil goyang2

ini sangat memeritkan. maaf atas apa yg dilakukan dahulu.

56 comments:

  1. jgn sedih...
    jom mkan bege ayam sambil goyangkan kaki skali...=)

    ReplyDelete
  2. keliru sebentar. ni nak cerita pasal bege ayam, ataupun bendera jepun atau pernah menolak cinta ni? hahahah

    ReplyDelete
  3. teringat akak pernah tulis 1 cerpen yang kisahnya lebih krg mcm entri ezan ni.. kekekekeke. dulu memang suka karang mengarang sekarang asyik mengarang kat blog terus takde kreativiti mengarang cerpen lagi. otak macam blur je

    ReplyDelete
  4. kata2 yg akan biasa di dgr

    "sabar la,lupakan la, ramai lagi" hee


    moral of the story jom mkn burger..

    ReplyDelete
  5. makan burger ayam sambil goyang2 leh kurus? hehehe..tips tuu..

    ReplyDelete
  6. jepun datang jajaj selama seminggu sebab negara tu subur...

    ReplyDelete
  7. nak try la makan bege ayam sambil goyang2kan badan..nak taw camna rasanya..hehehe

    p/s:sabarla cik ezan..jangan sedih2 ok :)

    ReplyDelete
  8. menolak cinta jugak sebenarnya perit.apatah lagi menolak cinta yang kita impikan tapi tidak mampu menjadi pencinta yang terbaik. Unur diri mungkin terbaik. Ditolak cinta lebih memeritkan.ya,bukan senang nak lupa orang yang kita sayang....(tetiba gua mode jiwang,hak tuih!)

    ReplyDelete
  9. ala sedihnye..
    jom makan bege ayam together2 sambil goyang2 badan :)

    ReplyDelete
  10. rasa macam kena pulang paku buah keras tak? keh keh~~

    *membayangkan ezan idam makan bege sambil goyang2~

    ReplyDelete
  11. owh...

    simpati...

    gua dulu family pempuan yg tolak...

    ReplyDelete
  12. xtau camne rasa bila ditolak.. harap2 dijauhkan..

    ReplyDelete
  13. nie cerita sdeyh kew cerita nak makn burger?? :)

    ReplyDelete
  14. nak makan burger ayam sambil goyang laa.. hehe :p

    ReplyDelete
  15. aku xdapat nak synchronise dgn part makan bege sambil goyang2 dgn cinta.

    jap,kalau makan bege xya goyang2 sangat knape?hahah

    ReplyDelete
  16. sesungguhnya, perasaan cinta dan makan bege sambil goyang badan, memang tak sama. T_T


    bertuahnya dilahirkan jadi wanita :)

    ReplyDelete
  17. aku nk salahkan wanita gak..
    dh tau xleh puasa jgn la terang terangan makan..
    x baik tau..

    ReplyDelete
  18. aih, keliru mak dengan tajuk n isi entry kau nak. Lol

    cinta mmg takleh dipaksa, ianya natural beb.

    ReplyDelete
  19. lapar bege ayam lak puasa2 nie. T.T

    ReplyDelete
  20. hak kita nak memilih hidup. chilll

    ReplyDelete
  21. burger ayam itu sangat sedap..tapi mcam nada sedih je entri.huuu..

    ReplyDelete
  22. aku menyesal dulu aku tolak cinta lisa surihani..

    ReplyDelete
  23. sebab manusia itu memang boleh berubah =D

    ReplyDelete
  24. sabarlah kak :) jangan mengalah tau!

    ReplyDelete
  25. terbaek...makan beger ayam sambil goyang2 kaki tu kira ok lagi la....rilex n cool la kiranya kalao cinta ditolak..hehehe...

    jomlah beramai2 menolak cinta..sebab org tu nanti bole merasa beger ayam sambil goyang2 kaki..ekekeke

    ReplyDelete
  26. ini cerita benar? kalau benar ianya sangat perit.

    ReplyDelete
  27. lenkali jangan la makan bege ayam dpan dia di bulan puasa lagi..
    lelaki jadi terganggu tau.
    mula la dia jadikan alasan membenci.

    'saya dah macam dulu lagi'

    so dulu dia ok orang mkn bege dpan dia, skrg tidak lagi.. so..
    sila 'take away' yer.. jgn 'having here'

    tapi perlukah kamu dambakan cinta dia lagi, ramai lagi ikan diluar sana, all u have to do is say...
    'err.. sayer nak bege ayam satu?'

    dan mencanak canak kami beratur dihadapan kamu:D

    ReplyDelete
  28. hati bukan utk dibaling2, ia utk digenggam. kemas, tp x ketat. asalkan tdk tergelincir dr landasan genggaman.



    paham ke x ni xtau lah

    ReplyDelete
  29. makan berger, geleng kepala.
    rasa khayal, kurangkan bala.

    ReplyDelete
  30. my dearrrr cite benarkah itu? how sadddd. xpe, mungkin die bukan yg terbaik utk ezan kan. de hikmah tu. ye, cakap mmg senang. tp apelah lg yg mampu sis ungkapkan? hanyelah sekadar kate2 semangat. yg lebih baik tgh tggu ezan tu ^_^

    tgh bendera jepun ni. harap sempat clear sbb nk sambut 1 ramadhan yg mulia! ^_^

    ReplyDelete
  31. makan burger ayam sambil goyang2?
    emm tak syokkk, :p

    ReplyDelete
  32. cinta hanya datang sekali.. tapi kalau ia cinta sejati.. cinta yg ikhlas..selama mana pon kita reject dan buat ia tunggu.. beliau tetap akan menanti.. :)


    wahhhh...madah jiwang la pulekkk~ kekekek

    ReplyDelete
  33. xpela..kite makan GCB sambil tengok bola..teehee~

    ReplyDelete
  34. errr , takpetakpe , jangan sedey2 , nanti kita makan beger ayam sambil goyang2 badan samesame okeyy ?

    ReplyDelete
  35. jatuh cinta sakit
    kena reject sama sakit dengan jatuh cinta

    ReplyDelete
  36. hmm.tersentap kot.
    tak pelah.hati tak boleh di paksa.
    mcm makan bege.bila kau kenyang,
    kau tinggal dulu.bila lapa,kau lahap
    kan terus.

    ReplyDelete
  37. Life must goes on an

    Chill babe:)

    ReplyDelete
  38. arghhh..peritnyer.masa tuh aku takkan tunggu lama untuk berdiri kat situ atau aku akan terus habiskan bege ayam dan minta satu lagi bege daging.

    kekenyangan membuatkan aku lupa pada siapa yang aku pernah cintai..woha!

    ReplyDelete
  39. yela....
    tpy jgn la mkn tu tnjuk2..kte kaum adam ny..
    law jupe...
    siap la.heheh
    buke pose kt hospital la..
    heheheh

    ala..slgy bleyh pose..pose la:)

    ReplyDelete
  40. aku xpham la ..cite pew ny??? :(
    hehehe,,yg pose tu pham la..hehe

    ReplyDelete
  41. emmmm
    nak mkn beger ayam goyang2 jgak lahh

    ReplyDelete
  42. erk ..
    jgn sedih2 kak ..

    marilah bergoyang ~ hehe
    chill happy go lucky ^^

    ReplyDelete
  43. nak komen on bendera jepun : satu metafora baru buat wanita :D

    ReplyDelete
  44. sebab tu aku single sekarang..LoL

    ReplyDelete
  45. try lah bege ikan. maybe perasaan yang berlainan.?? ;)

    ReplyDelete
  46. ohh.. dengg..
    sangat faham itu perasaan..
    nk buat macamana dh noob sgt msa tu.. lama-lam baru suka..

    ahhaa.. mkn bege smbl goyang2x. =.="

    ReplyDelete
  47. nikmatnya makan burger ayam. tapi apa kaitannya dgn cinta? a bit confunsing. orang cakap cinta itu tak boleh dipkasa kann *orang yg cakap, bukan arisha :P

    ReplyDelete
  48. macam mana la agak nya rupanya masa goyanh goyang, tu...?

    ReplyDelete
  49. Terlajak gotang ketika makan bege boleh diundur Zan... Tapi terlajak tindakan.. sendri la mau ingat...

    ReplyDelete
  50. dua cerita dalam satu.haha.

    cinta: jangan sedih. lelaki lain ada.ehehe

    bendera jepun: untung laa boleh buat jejaka2 jeles.kui3 :p

    ReplyDelete

komen itu penyegar jiwa